воскресенье, 29 ноября 2015 г.

סמי בא לעזור





לפני  מספר שבועות אחד מהחברים שלי לפייסבוק פרסם פוסט הקשור לגיבור ילדינו  הדמות הדגולה של אינטרנט הילדים ולא אחר מאשר סמי הכבאי הגיבור.  סמי ואני כותב חברי הווירטואלי .....  כמה שאהיה אבא טוב,  אני אפסיד לכבאי.
גם אם אני מהיר - סמי מהיר יותר. גם אם אני עוזר - יש לזה מגבלות.   לסמי אין מגבלות. סוג של אל כל יכול סימטרי וזוהר עם מדים ולסת גדולה של אמריקה.  אני מתייחס לנושא מבחינה מקצועית וכמו שקורה רבות במשחקי אלוהים ואדם, ב"שילובי מקרה", השם סמי המשחק במערכוני בידור לדמויות המכורים לסמים,   גם כאן הוא  נכנס לדמות הנכונה.
לסמי הכבאי יש את כל המאפיינים של סם נרקוטי  וכך הוא גם משפיע על ילדינו.
1- סמי בא לעזור בכל צרה  (כך גם הסם - "אליל בלי פנים" הוא מפתח אוניברסלי שפוטר את האדם עם התמודדות עם החיים)
2- סמי עוזר מהר מאוד. (אחד מחוקי התמכרות הוא שככל שהסם משפיע מהר יותר ככה הוא יותר ממכר)
3- הוא עזרה חיצונית  (הגיבורים תלויים על עץ, טובעים במים או נחנקים ליד שריפה אך הם לא נוקטים אמצעי עזרה עצמית יעילים  אלא איכשהו בדרך נס  מכל מצב בלתי אפשרי מוצאים את הדרך לקרוא לסמי הכבאי).  אנשי פונטי פנדי מתנהגים ברשלנות גדולה, וכל הזמן נכנסים לצרות.
כמו בכל טרגדיה של  שימוש בסמים אנשי פונטי פנדי  ילדותיים ביותר וכמות הצרות בעיירה הקטנה הזאת עולה על כל דמיון. (ברור שזה כללי המשחק בסרט ילדים אך אני מתייחס ל"משמעות השיר שמעבר לכוונת המשורר").




Комментариев нет:

Отправить комментарий